Forum www.stgwrubikon.fora.pl Strona Główna www.stgwrubikon.fora.pl
Szczecińskie Towarzystwo Gier Wszelakich Rubikon
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

INCOME - otwarte testy bety na Szczecin Game Show

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.stgwrubikon.fora.pl Strona Główna -> Wieści
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Augustus
Pretendent


Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:39, 13 Mar 2011    Temat postu: INCOME - otwarte testy bety na Szczecin Game Show

[link widoczny dla zalogowanych]

Income to moja pierwsza gra planszowa. Mam na imię Maciek, jestem ze Szczecina i jestem nowy w branży planszówek, ale nie w branży gier. Mam doświadczenie jako projektant i główny projektant w branży gier komputerowych i tam nabyte umiejętności wykorzystuję teraz przy planszówkach.
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Potrzebna mi pomoc w wejściu na rynek i doskonaleniu gry, także dzięki opiniom "starych wyjadaczy" Smile

Gra jest "w produkcji" na etapie częściowo grywalnych prototypów. Jeśli więc tu na forum są ludzie chcący pograć któregoś dnia np w Piwnicy Kany, poradzić mi co nieco odnośnie tego jak i gdzie szukać wydawców lub producentów, jak zoptymalizować koszta etc - będę bardzo wdzięczny Smile

Na Gameshow, które odbywa się w halach targów szczecińskich 21 i 22 maja, chcę mieć gotową wersję gry - betę do szlifowania, i także na targi zapraszam do odwiedzania stoiska (które hojnie zasponsorowali mi organizatorzy, chcący wesprzeć ideę) i grania. Czym więcej jednak supportu oda mi się znaleźć wcześniej - tym lepsza będzie wersja gry na targi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elRojo
Administrator


Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 3634
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 17:37, 13 Mar 2011    Temat postu:

Witam

Członkowie Rubikonu i wspierający z KRI chętnie pomogą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Augustus
Pretendent


Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:21, 13 Mar 2011    Temat postu:

Bardzo mnie to cieszy Smile W tej chwili jestem na drodze do zapełnienia ostatnich luk, i sprawienia że wszystko będzie "jakoś" działać (na rozwiązaniach finalnych, częściowych i tymczasowych) a wtedy będzie można normalnie grać w każdą kolejną wersję roboczą gry Smile Powinienem osiągnąć to stadium w ciągu jakiś dwóch tygodni.

Będę dawał znać co i jak. Interesujące są też spotkania w Fenixie, na które powinienem być w stanie wpadać, mając już ów progress Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nicole
Adept


Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:01, 13 Mar 2011    Temat postu:

Czy to coś w rodzaju CashFlow? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Augustus
Pretendent


Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:20, 13 Mar 2011    Temat postu:

Zależy jak zdefiniujemy "coś w rodzaju". Pomysł na stworzenie gry pojawił się właśnie w czasie zajęć z edukacji finansowej, na których użytkowano cashflow (swoją droga polecam zajrzeć na stronę scfe.pl). Zauważyłem wtedy że gra, która jest mocno toporna, upierdliwa (mnóstwo zapisywania etc.) i pełna wad, co po części wynika z tego że stworzono ją 10 lat temu i przede wszystkim dla edukacji, jest jednocześnie z 2x bardziej grywalna niż Monopoly... a innej gry w tej niszy nie znałem.

Moja gra miała w założeniu stawiać przede wszystkim na grywalność... ale czasie produkcji udało mi się wypracować tak dobry zestaw rozwiązań, że prócz założonej, kilkukrotnie lepszej grywalności, gra okazała się lepsza od Cashflow także pod względem edukacyjnym Smile (jak ja lubię takie efekty uboczne). Tak czy siak w chwili obecnej przypomina to nieco skrzyżowanie cashflow z ideą "gry w życie" ale kluczowe rozwiązania zostały indywidualnie opracowane dla tej gry, i nie widziałem ich nigdzie indziej (tego, czy poszczególne rozwiązania występują w innych grach, dowiem się pewnie od któregoś z Was). Gra z jednej strony stawia na experience gameing (atrakcyjne jest samo doświadczenie z przejścia drogi "od zera do milionera" np księgową z dwójką dzieci) ale kiedy ten się znudzi, można ją będzie masterować na turniejowych (jednakowych) kartach postaci startując od klasy niższej, średniej lub wyższej (ex milionera po bankructwie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SirKeano
Uczeń


Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:34, 13 Mar 2011    Temat postu:

Opis brzmi niesamowicie, miałeś fantastyczny pomysł.

W jakich realiach planujesz umiejscowić rozgrywkę (polska, Europa, USA) czy może będzie to bardziej uniwersalne ?

Czy planujesz polską wersje gry?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Augustus
Pretendent


Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 0:07, 14 Mar 2011    Temat postu:

2 podstawowe wersje to polska i angielska. Wersja robocza jest polska, ale od początku zakładam wykorzystanie Euro jako waluty gry i bliżej nieokreślony, ale europejski rynek. Możliwe też że wersja polska będzie się merytorycznie różnić 2-3 opisami kart, co byłoby związane z kolorytem naszej rzeczywistości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Augustus
Pretendent


Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:24, 26 Mar 2011    Temat postu:

Potrzebne wsparcie Rubikonu Smile

Na skutek mojego researchu, okazało się że tak na prawdę moim wąskim gardłem przy projektowaniu Income jest niedostatek wiedzy nt rozwiązań stosowanych przy planszówkach ekonomicznych.

Potrzebowałbym możliwości konsultacji z osobą obeznaną w tego typu grach, oraz okazji do zagrania (lub chociaż usłyszenia co jak działa, stojąc przy rozłożonej grze) w bardziej reprezentacyjne tytuły. Polecono mi następujące:

Puerto Rico
Power grid aka Wysokie Napięcie
Brass
Imperial
Indonezja
Aquire
Automobile

Do tej pory z ekonomicznych, nie licząc prymitywnego monopoly i projektowanego stricte pod edukację Cashflow miałem okazję zagrać tylko w Colony (taki jest chyba tytuł) na ostatnich plantacjach.

Obawiam się że rozwiązania które stosuję, prócz kluczowych rozwiązań autorskich, o której jestem spokojnych, i inspirowanych grami nieekonomicznymi (jak dungeoneer, dominant spieces ale też munchkin czy starusieńki talisman) inne rozwiązania mogą być przestarzałe lub niepozbawione wad, jakich jeszcze nie dostrzegam. Ta sytuacja jest efektem ubocznym faktu, że w planszówki wchodzę niejako "z zewnątrz" - nie z pozycji miłośnika planszówek, ale projektanta gier komputerowych.

Jeśli członkowie Rubikonu chcieliby mi pomóc, może się to odbyć w czasie piątkowego spotkania. Jeśli ktoś ma potrzebną wiedzę lub byłby w stanie przynieść którąś z wymienionych gier, ewentualnie inną ciekawą grę ekonomiczną - proszę pisać tutaj Smile

Z góry dzięki Smile

E: A tu zdjęcie egzemplarza roboczego z Plantacji Smile

i wizualizacja przewidywanego wyglądu.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Augustus dnia Sob 15:33, 26 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elRojo
Administrator


Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 3634
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 18:34, 27 Mar 2011    Temat postu:

Więc my chętnie pogramy - tylko jeden problem , gier czysto ekonomicznych u nas niewiele.
Spotkać się na graniu możemy dodatkowo - w piątki zwykle jesteśmy zajęci dodatkow więc na granie czasu mało.

Proponuje przez PW ustalić jakiś termin - miejsce się znajdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.stgwrubikon.fora.pl Strona Główna -> Wieści Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin