|
www.stgwrubikon.fora.pl Szczecińskie Towarzystwo Gier Wszelakich Rubikon
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elRojo Administrator
Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 3634 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 10:45, 04 Wrz 2008 Temat postu: Wojny Ryżowe |
|
|
Najnowsza gra całkowicie polskiej produkcji.
Wojny Ryżowe (WR) osadzone są w feudalnej Japonii. Gracze (2 - 5) wcielaja się w głowy rodów samurajskich (daymio) które maja nieszczęscie mieszkać w jednej zbyt małej prowincji. Plansza gry przedstawia prowincje podzieloną na pola ryżowe. Oczywiście im więcej pól tym bogatszy ród więc rozgrywka toczy się własnie o to kto więcej tych pól zagarnie.
Pola zajmujemy osadzajac tam naszych chłopów ( w postaci kolorowych żetonów) a bronimy naszego stanu posiadania i organizujemy zajazdy na dobra przeciwnika przy pomocy piechoty chłopskiej (Ashigaru) oraz wynajętych samurajów (Ronin). Z pól ryżowych dostajemy dochody za które utrzymujemy armię i opłacamy różne inne działnia np. współprace Doradców bądź różne wydarzenia ( z kart dociąganych na rękę).
Nasza Armia oprócz gromienia chłopów wroga i obrony naszych pól może też za pomocą naszego Ronina wezwać na pojedynek Daimyo a własciwie jak przypuszczam jego przybocznego (yojimbo) gdyż w tej grze nie odpada się ( ginie) jedynie mozna w wyniku pojedynku sporo stracić.
WR przebiega w turach siedmiu w wersji krótszej lub ośmiu wersja dłuższa ( plansza dwustronna). Każda Tura ma jedną dodatkową zasadę np. w jednej mamy większy dochód w innej pojawiaja się Doradcy do wynajęcia.
Każda Tura dzieli się na Fazy :
- dochodów - w której otrzymujemy pieniądze (koku) w zależności od ilości posiadanych pól oraz mały dochód z pałacu
- zatrudniania - gdzie wynajmujemu chłopów, Ashigaru i/lub Ronina
- doradców - tylko w odpowiedniej turze pojawiaja się doradcy których mozna wynająć
- akcji - w której dzieje się najwięcej
- dobierania - gdzie uzupełniamy karty na ręce.
W fazie Akcji która jest tak naprawde esencją gry podejmują gracze naprzemiennie akcje :
- Wystawienie chłopa na wolne pole
- Atak na pole przeciwnika
- Wezwanie na pojedynek
- Zagranie wydarzenia z kart na ręce
- Wykorzystanie przysługi Doradcy
- Spasować ( co także jest akcją )
Rozgrywka jest emocjonująca do końca często nie wiadomo kto wygra, w co inwestować w Ashigaru? w Ronina? jacy doradcy się pojawią na stole?
Elementy losowe ( dobieranie kart na rękę oraz losowanie doradców) nie wpływaja znacząco na rozgrywkę choć potrafią zamieszać szczególnie jeśli wygrywa się o włos .
Gra wydana jest bardzo klimatycznie, niezależna językowo, rysunki na kartach, planszy i żetonach trzymają klimat. Z zastrzeżeń co do wykonania to napewno pieniądze, banknoty reprezentujace Koku są wykonane z kiepskiego papieru szybko sie zniszczą a ponadto odstają wyraźnie poziomem od reszty. Niezbyt przemawiaja też do mnie drewnianne klocuszki użyte do oznaczania pałaców graczy.
W pudełku znajduje się wypraska na żetony ale mam wrażenie że jest od innej gry, wgłębienia niezbyt odpowiadają zawartości, choć napewno pomogą w segregacji żetonów ( ja uzyłem jednak torebek strunowych dodatkowo).
Podsumowując:
+ klimat
+ grafiki kart i planszy
+ uzycie nazewnictwa japońskiego
+ rozgrywka niepewna do końca
+ mała losowość
+ duża interakcja
- wykonanie pieniędzy
- czasami o zwyciestwie miedzy dwoma graczami decyduje ten trzeci
- raczej nie dla ekonmistów, taktyków, pojedyńkowiczów, maników sztuk walk i pewnie kilku innych rodzajów
Cena 109 zł.
W sklepie Fenix i na Allegro po 89 zł
Polecam zdecydowanie .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez elRojo dnia Czw 12:16, 04 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|