|
www.stgwrubikon.fora.pl Szczecińskie Towarzystwo Gier Wszelakich Rubikon
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elRojo Administrator
Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 3634 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 18:55, 27 Kwi 2011 Temat postu: Mecanisburg |
|
|
Gra Mecanisburg trafiła do mnie przez przypadek - skusiłem się olbrzymią promocja w sklepie Rebel ( z 229 zł na 79 zł), kupiłem ją przekonany że nabywam pewnie jakiegoś gniota. Po rozpakowaniu i zagłębieniu się w instrukcje byłem przekonany że się nie mylę. Jednak może to nie do końca prawda.
Wprawdzie jeszcze nie grałem ale po dwóch czytaniach instrukcji mogę opowiedzieć że jest ciekawie.
Gra jest osadzona w klimatach cyberpunka, w niedalekiej przyszłości w olbrzymim mieście Mecanisburg potężne korporacje ścierają się w walce o władzę. Gracze wcielają się w kierujących takimi korporacjami.
Korporacji jest 6 i tylu maksymalnie może być graczy.
Każda korporacja używa agentów i dostępnych środków ( lokacji i funduszy) do pozyskiwania nowych agentów, lokacji i jeszcze więcej gotówki a także do realizacji projektów (nie zawsze naukowych).
Agenci, lokacje i projekty przynoszą punkty zwycięstwa.
Rywalizacja o nie polega na wysyłaniu (ze wsparciem) agentów w lokacje miasta i w drodze negocjacji (bez ofiar) lub walki (można zginąć) zdobywanie terenu a także związanych z nim bonusów.
Agenci posiadają cechy, zdolności i umiejętności które pozwalają im nie tylko walczyć czy negocjować ale także np brać udział w zamachach, sabotować, oskarżać, przekonywać czy brać udział w futurystycznych wyścigach czyli krótko mówiąc pozwalają na eliminacje/ przejecie innych agentów lub zniszczenie obiektów albo zdobycie kasy.
Agenci także przydają się przy okazji pojawiających się na planszy miasta wydarzeń ( przynoszących punkty zwycięstwa) lub zagrożeń które dopadają miasto (np. bunty robotów lub ataki terrorystyczne).
Gra trwa 4 tury po której zwycięża ten z graczy który zgromadzi najwięcej punktów zwycięstwa ale jest mały haczyk. W turze 3 i 4 losowane są dodatkowe warunki zwycięstwa które mogą zakończyć grę przed czasem a nawet pozwalają wygrać temu kto ma najmniej punktów ( staje się on korporacją "zła" zagrażającą światu) a więc do końca nie możemy być zbyt pewni zwycięstwa, tym bardziej że korporacja która traci cały zarząd ( agenci na stanowiskach prezes, wiceprezes, doradca) w jednej turze odpada z gry.
To tyle z mechaniki i klimatu które całkiem całkiem...... więcej napisze po pierwszej rozgrywce jeśli znajdę 5 chętnych osób
Foto - [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez elRojo dnia Śro 19:03, 27 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|