 |
www.stgwrubikon.fora.pl Szczecińskie Towarzystwo Gier Wszelakich Rubikon
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elRojo Administrator
Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 3634 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 10:06, 18 Paź 2009 Temat postu: ABC turniejowicza Veto |
|
|
Krótkie zasady co trzeba mieć i jak grać by nie wylecieć z turnieju lub w nim zagrać.
1 Przed turniejem
- Dokładnie przeczytaj zasady turnieju, jakie karty są zbanowane, jakie erraty obowiązują,
- Zapisz się na turniej wcześniej, na samym turnieju może zabraknać miejsc
- Dobrze sprawdź skład talii , czy masz min 60 kart, nie więcej niż trzy kopie danej karty (pamiętaj o kartach dzielonych), oraz czy nie masz kart zbanowanych w danym turnieju
- Zrób spis talii, spis musi być czytelny zawierać imię i nazwisko gracza, frakcję, karty wymienione rodzajami oraz ich ilość
- Przygotuj sobie kopię errat które będziesz stosował na swoich kartach, tak aby w czasie turnieju nie było niepotrzebnych konfliktów.
- Zabierz ze sobą długopis , kreski i znaczniki skarbu
2 W czasie turnieju
- nie spóźnij się, jeśli zaczną bez ciebie to raczej juz nie zagrasz
- dokładnie wysłuchaj tego co mówi sędzia/ organizator podczas turnieju
- czytelnie i dokładnie wypełniaj kartę turniejową
- jeśli chcesz wyjść poza teren turnieju upewnij sie u sędziego że masz na to czas
- graj sprawnie, czas rund na turnieju jest ograniczony, przedłuzanie gry jest oszustwem i może doprowadzić do dyskwalifikacji
- jeśli skończyłeś wczesniej nie przeszkadzaj innym
- nie jedz i nie pij tam gdzie inni grają
Tyle na początek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez elRojo dnia Nie 10:11, 18 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
elRojo Administrator
Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 3634 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 1:15, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Aktualne zasady turniejów Veto:
VETO! 2EDYCJA
ZASADY TURNIEJOWE
Organizatorzy turniejów
Turniej gry karcianej Veto! 2 Edycja może zorganizować wyłącznie Marszałek Veto! Ich lista znajduje się na stronie internetowej [link widoczny dla zalogowanych] Turniej organizuje i prowadzi tylko jeden Marszałek, w szczególnie dużych turniejach można pozwolić na organizację i prowadzeniu dwóm Marszałkom.
Sponsorowanie turniejów
Kuźnia Gier sponsoruje wyłącznie turnieje o randze Mistrzostwa. W szczególnych sytuacjach może zdecydować o zasponsorowaniu turnieju o niższej randze.
Nagrody na turniejach
Organizujący turniej Marszałek może zarządzić wpisowe, które zostanie przeznaczone na zakup nagród na ten turniej. Marszałek może zakupić nagrody w sklepie internetowym Kuźni Gier po preferencyjnych cenach, może też dokonać zakupu w lokalnym sklepie.
Rodzaje turniejów
Premierowy – turniej organizowany przez Marszałków w porozumieniu z Kuźnia Gier, tylko przy starcie edycji lub nowego dodatku. Liczony normalnie do Rankingu.
Standard – turniej organizowany przez Marszałków. Liczony normalnie do Rankingu.
Mistrzowski – turniej organizowany przez Kuźnie Gier lub Marszałka w porozumieniu z wydawcą. Status mistrzowskiego turnieju przyznaje Kuźnia Gier, kryterium jest liczba uczestników, (co najmniej 16) oraz Unikatowość turnieju – czyli odbywa się raz w roku kalendarzowym (np.: Mistrzostwa Polski 2009, Mistrzostwa Małopolski 2009 itd.) Liczony normalnie do Rankingu
Zasady prowadzenia turnieju
Marszałek zgłasza turniej na minimum 7 dni przed jego planowaną datą na adres e-mail [link widoczny dla zalogowanych]. Zgłoszenie musi zawierać: dane marszałka, datę, miejsce i godzinę turnieju, informacje o wpisowym i nagrodach.
Marszałek może być jednocześnie uczestnikiem turnieju.
Każdy uczestnik musi posiadać własna talię do gry (chyba, że jest to turniej premierowy). Talia musi składać się z ustalonej zasadami gry liczby kart. Uczestnik powinien dostarczyć spis talii Marszałkowi przed turniejem. W czasie trwania turnieju nie wolno zmieniać składu talii. Marszałek może zdecydować, że rezygnuje ze zbierania spisów talii - jest to jego decyzja.
Marszałek musi zapewnić uczestnikom:
- miejsce do grania
- znaczniki kresek i skarbu
- karty turniejowe (do zapisywania wyników)
W czasie turnieju obowiązują zasady gry z instrukcji Veto! 2 Edycja wraz z ewentualnymi erratami. W spornych kwestiach dotyczących kart i zasad należy odwoływać się do oficjalnego FAQ zamieszczonego na forum gry Veto! Ostateczny głos w rozstrzygnięciu sporu należy do Marszałka.
Od graczy oczekuje się, że będą zachowywać się w sposób dojrzały, przestrzegać zasad i nie omijać ich. Zalicza się do wyżej wymienionych również celowe opóźnianie gry i grę na czas, obraźliwe i nieodpowiednie zachowanie. Marszałek może usunąć gracza z turnieju za nie sportowe zachowanie.
Turniej można przeprowadzić zasadą grupowo-pucharową lub zasadą szwajcarską (swiss)
Zasada grupowo-pucharowa
Marszałek dzieli uczestników na grupy (można zastosować losowanie lub rozstawienie)
Przy rozstawieniu należy kierować się zasadą, aby w jednej grupie w miarę możliwości nie powtarzały się frakcje.
W grupie toczy się pojedynki każdy z każdym. Pojedynek rozgrywany jest do 2 zwycięstw. Limit czasu na pojedynek to 60 minut. Zwycięstwo 2-0 daje 3 punkty, 2-1 dwa punkty, remis 1 punkt porażka 0 punktów. Należy również zapisywać zdobyte kreski (decydują przy równej liczbie punktów w grupie).
Po rozegraniu fazy grupowej zwycięzcy grup oraz Ci, którzy zajęli 2 miejsce przechodzą do fazy finałowej, pozostali do finału B.
Fazę finałowa i finał B rozgrywa się systemem pucharowym.
System ten sprawdza się w mniejszych turniejach do 16 osób.
Zasada Swiss
Marszałek ustala liczbę rund do rozegrania (zazwyczaj od 3 do 6). Liczba rund powinna być uzależniona od ilości uczestników. Czym jest ich więcej tym więcej rund.
W pierwszej rundzie Marszałek losowo dobiera pary grających.
W drugiej rundzie pary losujemy tak, aby zwycięzcy pierwszych pojedynków grali ze zwycięzcami, a pokonani z pokonanymi.
W trzeciej i kolejnych rundach o parach decyduje kolejność. Marszałek ustawia graczy według zdobytych w 2 pierwszych rundach punktów (przy równej liczbie decydują kreski). Następnie ustawia pary począwszy od 2 ostatnich osób aż do czołówki.
Pojedynki w rundach Swissa rozgrywane są do 2 zwycięstw. Limit czasu na pojedynek to 60 minut. Zwycięstwo 2-0 daje 3 punkty, 2-1 dwa punkty, remis 1 punkt porażka 0 punktów. Należy również zapisywać zdobyte kreski, gdyż przy równej liczbie punktów decydują o kolejności.
System ten sprawdza się w większych turniejach powyżej 12 osób.
Jeśli jest nieparzysta ilość graczy w formacie Swiss Marszałek przydziela graczowi pauzującemu Victorię. Liczy się on jak wygrana. Gracz może mieć tylko jedną Victorię w turnieju. Za Victorię gracz otrzymuje 2 punkty, nie otrzymuje jednak kresek.
Punkty do rankingu dla graczy
Turniej musi zostać poprowadzony przez Marszałka, aby był liczony do rankingu.
W turnieju musi brać udział minimalnie 8 osób, aby był liczony do rankingu.
Raport (kompletne wyniki) musi zostać dostarczony do Kuźni gier e-mailem lub tradycyjna pocztą, aby turniej był liczony do rankingu.
W zależności od liczby uczestników przyznaje się następującą ilość punktów w rankingu:
- 1 miejsce - liczba punktów = liczba uczestników turnieju +3
- 2 miejsce - liczba punktów = liczba uczestników turnieju
- 3 miejsce - liczba punktów = liczba uczestników turnieju -2
- 4 miejsce - liczba punktów = liczba uczestników turnieju -3
kolejne miejsca o jeden punkt mniej.
W turniejach rangi mistrzowskiej organizator może zdecydować o zmianie punktacji lub przyznawaniu dodatkowych punktów do rankingu.
Ranking jest prowadzony za dany rok kalendarzowy. Po zakończeniu roku rozpoczyna się naliczanie punktów do nowego rankingu. Zwycięzca rankingu w danym roku kalendarzowym otrzymuje tytuł Pierwsza Szabla Rzeczpospolitej, a także nagrodę rzeczową od Kuźni Gier.
„Czerwone złote” dla Marszałków
Za organizację i prowadzenie turniejów Marszałkowie otrzymują „Czerwone złote” – są to punkty, które Marszałek może wymienić na Jarmarku na nagrody i upominki dla siebie w zamian za zasługi, jakie złożył kolekcjonerskiej grze Veto!
Marszałek otrzymuje:
1 Czerwony zloty za zorganizowanie i poprowadzenie turnieju standardowego, w którym wzięło udział 8 do 12 graczy
2 Czerwone złote za zorganizowanie i poprowadzenie turnieju standardowego, w którym wzięło udział 13 i więcej graczy
1 Czerwony zloty za zorganizowanie i poprowadzenie turnieju premierowego
3 Czerwone złote za zorganizowanie i poprowadzenie turnieju mistrzowskiego
Liczbę Czerwonych złotych Marszałek może w każdej chwili sprawdzić w rankingu marszałków na stronie Veto.
Na tej samej stronie znajduje się spis dostępnych nagród na Jarmarku wraz z ich kosztem w Czerwonych złotych.
Marszałek, który chce otrzymać nagrodę zamawia ją mailem. Koszt nagrody obniża posiadaną przez niego liczbę punktów.
Obowiązek Marszałka
Każdy z Marszałków ma obowiązek poprowadzić, co najmniej 1 turniej w ciągu 2 miesięcy Jeżeli tego nie uczyni traci status Marszałka, a także wszystkie posiadane niewykorzystane Czerwone złote.
Rekrutacja Marszałków
Każdy chętny może zostać Marszałkiem Veto! w tym celu proszę zgłosić swój akces mailem na adres: [link widoczny dla zalogowanych]
Kandydat przejdzie test ze znajomości zasad gry, kart oraz zasad turniejowych. Pomyślne zdanie testu pozwoli mu zostać oficjalnym Marszałkiem Veto! 2 edycja.
Wydawca zastrzega, iż w przypadku zbyt dużej liczby Marszałków w jednym regionie może odmówić kandydatowi czasowo testu na Marszałka.
We wszystkich sytuacjach spornych dotyczących zasad turniejowych, punktacji, rankingu itp. głos decydujący należy do Kuźni Gier.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
elRojo Administrator
Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 3634 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 17:51, 12 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Pierwsze zmiany do rozgrywek turniejowych:
Punktacja
wygrana - 3 pkt
remis - 1 pkt
przegrana - 0 pkt
Gracze mogą dobrowolnie zdecydować się na remis.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|